Közlekedj okosan! - társasjáték
Gyártó cikkszám: | 3098 |
Cikkszám: | 3098 |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Leírás és Paraméterek
A játék eszközei:
A kártyák egyik oldala a helyes viselkedést mutatja, ezen Rendőr Robi nevet. A kártya másik oldalán a helytelen viselkedés látható, Rendőr Robi szomorú arccal néz. Három utcarészlet olyan közlekedési helyzetet mutat, amelyekben a gyerekek átkelhetnek az úton. A másik három utcarészlet által ábrázolt közlekedési helyzetekben a gyerekeknek várniuk kell.
Az első játék megkezdése előtt:
A dobozból vegyetek ki mindent és kérjétek felnőtt segítségét. A kartonlapból óvatosan távolítsátok el a játéktáblát, a rendőrfigurát és a játékfigurákat. Óvatosan rakjátok össze a kártyatartót.
Tipp felnőtteknek:
Nézzék meg a gyermekekkel az egyes utcarészleteket, és tegyenek fel kérdéseket a közlekedési helyzetekkel kapcsolatban.
Játékötlet 1: Nézd meg alaposan!
2-4 játékos részére 5 éves kortól!
A játék célja:
A kártyán szereplő közlekedési helyzetek felismerése és elsőként beérni a célba.
A játék előkészítése:
Keverjétek össze alaposan a kártyákat, majd helyezzétek el a kártyatartóba úgy, hogy a közlekedési helyzetek jól láthatók legyenek, de a rendőr arcát ne lehessen látni. A kártyatartót helyezzétek egymásra. A játékfigurákat állítsátok a kék nyílra.
Kezdődhet a játék!
A legfiatalabb játékos kezd, majd az óra járásával megegyező irányba haladhattok tovább.
1. Közlekedési helyzetek felismerése:
Nézd meg alaposan a kártyatartóban lévő első kártyát, anélkül, hogy kihúznád. Mit látsz rajta? Mondd el a képen látható helyzetet és döntsd el, hogy az azon szereplők helyesen, vagy helytelenül viselkednek-e. Elsősorban a gyerekeket vedd alaposan szemügyre!
Vedd Rendőr Robit a kezedbe!
Rendőr Robi nevet: ha úgy gondolod, hogy a kártyán látható személyek helyesen viselkedtek az adott közlekedési helyzetben, helyezd magad elé Rendőr Robit úgy, hogy az nevet.
Rendőr Robi szomorú: ha úgy gondolod, hogy a kártyán látható személyek helytelenül viselkedtek az adott közlekedési helyzetben, helyezd magad elé rendőr Robit úgy, hogy szomorú arcot vág.
2. Ellenőrzés:
Vedd ki a kártyát a kártyatartóból és helyezd Rendőr Robi mellé. Ellenőrizd, hogy a kártyán található arc megegyezik-e azzal, amit te választottál.
Egyeznek az arckifejezések: Ügyes! Helyesen felismerted az adott közlekedési helyzetet, lépj előre annyit, amennyit a kártya mutat!
Nem egyeznek az arckifejezések: Sajnos, rosszul ítélted meg az adott közlekedési helyzetet, ebből a körből most kimaradsz. Tedd vissza a kártyádat hátulra a kártyatartóba! A következő játékos folytatja a játékot!
A gyalogos átkelőhelynél:
Amennyiben éppen annyit léphetsz előre, hogy a zebra előtt meg kell állnod, maradj ott.
Annyit léphetsz előre, hogy a zebrán át kell kelned? Viselkedj úgy, ahogy azt a közlekedési helyzet megköveteli. Állj meg, nézz körbe! Végy kezedbe egy utcarészletet és helyezd be játékmezőre. Az utcarészlet szabad átkelést, pl. zöld lámpát jelöl? Nagyszerű! Átkelhetsz és továbbléphetsz annyit, amennyit a kártya jelölt. A lépések számába az utcán átkelés nem számít bele. Az utcarészlet nagy forgalmat ábrázol, esetleg piros lámpát jelöl? Figyelem, óvatosan! Maradj egy helyben és várd meg a következő kört! A maradék pontjaid elvesztek. Az utcarészlet addig ott marad, amíg újra sorra nem kerülsz.
Olyan átkelőhöz érkeztél, ahol már van egy utcarészlet és vannak még pontjaid? Esetleg Ott kezdődik a köröd? Ekkor két lehetőséged van:
Az utcarészlet szabad átkelést biztosít, esetleg zöld a lámpa? Az utcarészlet a helyén marad, átkelhetsz és tégy a pontjaidnak megfelelő lépésszámot. A lépések számába az utcán való átkelés nem számít bele.
Az utcarészlet épp nagy forgalmat, esetleg piros lámpát ábrázol? Végy fel egy újabb utcarészletet a kupacról és cseréld ki. A régit helyezd a többi alá, vissza a kupacba. Amennyiben az utcarészlet szabad átkelhetsz és lépj annyit, amennyit a kártya mutatott.
Amennyiben nem szabad az átkelés, esetleg a pontod is elfogyott, úgy maradj az átkelőnél. A következő játékos folytathatja a játékot.
A játék vége:
Aki elsőként ér be a célba Rendőr Robi mellé, megnyerte a játékot. Természetesen addig játszhattok, amíg az utolsó játékos is beér a célba.
Játékötlet 2: Memóriajáték.
A közlekedésben jártas profik számára. 2-4 játékos részére 5 éves kortól.
A játék célja:
A különböző közlekedési helyzetek lehető legjobb felismerése és elsőként összegyűjteni 4 kártyát.
A játék előkészítése:
Ehhez a játékhoz csak a kártyákra és Rendőr Robira van szükség.
Keverjétek össze a kártyákat és 5 darabot tegyetek egymás mellé. Teljesen mindegy, hogy a kártya helyes vagy helytelen viselkedést mutat. A maradék kártyákat tegyétek egy kupacba magatok mellé.
Kezdődhet a játék! A legfiatalabb játékos kezd.
Nézd meg alaposan az eléd helyezett kártyákat és jegyezd meg, hogy melyik mit ábrázol. Vedd kezedbe a Rendőr Robit ábrázoló kártyát és pörgesd meg az asztalon, ha nem megy, dobd fel és nézd meg, mit látsz az alján. Ha azt a jelzést látod, hogy 1 kártyát meg kell fordítani, csukd be a szemedet és tartsd csukva, amíg a többiek nem szólnak. Amíg a szemed csukva van, a többiek egy kártyát megfordítanak. Vajon melyiket fordították meg? Nyisd ki a szemedet és találd ki. Írd le azt a helyzetet, amit a megfordított kártya ábrázolt! Kitaláltad? Helyesen leírtad a helyzetet? Ügyes vagy, vedd magadhoz a kártyát!
Az elvett kártya helyére tegyetek a kupacból egy másikat. A következő játékoson van a sor.
Nem találtad el melyik kártyát fordították meg? Sajnos most nem kapsz kártyát a következő játékoson van a sor.
Ha a Rendőr Robit ábrázoló kártyán azt látod, hogy ki kell cserélni a kártyát, csukd be a szemedet és a többi játékos kicserél egy kártyát, ha jeleznek, nyisd ki a szemedet. Vajon melyik kártyát cserélték ki? Ha kitalálod, elveheted a kártyát, és a következő játékos folytatja a játékot. Ha nem találtad el, nem kapsz kártyát és a következő játékoson van a sor.
A játék vége:
Az a játékos nyeri meg a játékot, aki elsőként gyűjt össze négy kártyát.